1. Home
  2. »
  3. آموزش آشپزی
  4. »
  5. دستور پخت کیک دو رنگ وانیلی شکلاتی؛ کیک عصرانه موج دار

دستور پخت کیک دو رنگ وانیلی شکلاتی؛ کیک عصرانه موج دار

مواد لازم کیک دو رنگ (عصرانه) :
تخم مرغ 2 عدد
شکر سه چهارم پیمانه
شیر سه چهارم پیمانه
روغن سه چهارم پیمانه
آرد سفید قنادی یک و نیم پیمانه
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چای خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق سوپ خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک:

برای آماده کردن کیک دو رنگ ابتدا قالب میان تهی به قطر بیست و سه الی بیست و شش سانتی متر رو با روغن جدا کننده به خوبی چرب کنید. بکینگ پودر رو به آرد سفید قنادی اضافه و مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارین. تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و حجیم و کشدار بشه. بعد شیر رو به مایه اضافه کنید و بعد روغن مایع رو اضافه کنید و حدود یک دقیقه با دور کند همزن هم بزنید تا یکدست بشه.

طرز تهیه کیک زبرا :

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه. اگه این کار براتون سخت بود خیلی کم با دور کند همزن مخلوط کنید تا یکدست بشه بعد از این که مایه کیک آماده و یکدست شد یک سوم مایه کیک رو جدا کنید و داخل ظرف دیگه ای بریزین و پودر کاکائو رو روی اون الک کنید و یک قاشق غذا خوری شیر هم بهش اضافه کنید. تا غلظت مایه شکلاتی با مایه وانیلی برابر باشه و با لیسک مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه.

طرز تهیه کیک ساده وانیلی :

حالا دو مایه شکلاتی و وانیلی دارین. نصف مایه وانیلی رو داخل قالب کیک بریزین و بعد نصف مایه شکلاتی رو روی اون بریزین و بعد دوباره مابقی مایه وانیلی رو داخل قالب بریزین و در آخر مابقی مایه شکلاتی رو روی اون بریزین قالب رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و شصت درجه سانتی گراد به مدت حدودی چهل دقیقه بپزین زمان در فر های مختلف متفاوت هست.

در آخر کیک رو از قسمت مرکزی با یک سیخ چوبی تست کنید اگه تمیز بیرون اومد میتونید قالب رو از فر خارج کنید. اجازه بدین کیک از داغی بیفته بعد از قالب خارج کنید و روی توری قرار بدین تا کاملا خنک بشه.

بعد میتونید برش بزنید و از لطافت و طرح کیک لذت ببرین.