1. Home
  2. »
  3. اخبار آذرنوش
  4. »
  5. قيمت دستوري در حوزه شيريني فروشي‌ها نداريم/ تامين مواد اوليه؛ چالش مهم قنادها

قيمت دستوري در حوزه شيريني فروشي‌ها نداريم/ تامين مواد اوليه؛ چالش مهم قنادها

رئيس اتحاديه دارندگان قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران گفت: قيمت فروش شيريني‌ها بر اساس مواد اوليه مصرفي قنادها تعيين مي‌شود و قيمت دستوري در حوزه شيريني فروشي‌ها نداريم؛ اما اگر اعتراض يا شکايتي از واحدي در خصوص قيمت‌ها داشته باشيم حتما از طرف اتحاديه رسيدگي مي‌شود.

علي بهرمند، رئيس اتحاديه دارندگان قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران در بررسي عوامل موثر بر قيمت شيريني و چالش هايي که در صنف قنادها وجود دارد بيان کرد: از زماني که ارز ترجيحي حذف شد ما ديگر قيمت دستوري در حوزه شيريني فروشي ها نداريم و قيمت مصوبي در صنف قنادها اعلام نشد. واحدهاي قنادي براساس عرضه و تقاضا فعاليت دارند و قيمت هاي فروش بر همين اساس تعيين مي شود و ديگر قيمت دستوري در اين زمينه مطرح نمي شود.

وي افزود: قيمت فروش شيريني ها طبيعتا بر اساس مواد اوليه مصرفي قنادها تعيين مي شود؛ اما اگر اعتراض يا شکايتي از واحدي در خصوص قيمت ها داشته باشيم حتما از طرف اتحاديه رسيدگي مي شود. بايد قيمتي که از طرف واحد قنادي اعلام مي شود با ميزان هزينه در مواد مصرفي همخواني داشته باشد که چه موادي مورد استفاده قرار گرفته است و اين مواد با چه قيمتي خريداري شده است تا قيمت نهايي براي مصرف کننده مشخص شود. تمام اين موارد براي تعيين سود واحد قنادي حائز اهميت است.